Kosten visum Indonesië
U gaat naar Indonesië en heeft daarvoor een visum nodig. Bij ons kunt u gemakkelijk uw reguliere visum aanvragen en nemen wij u zaken uit handen. Het visum voor Indonesië moet namelijk aangevraagd worden bij het ambassade van Indonesië. Als onderdeel van onze service hoeft u niet zelf naar de ambassade te reizen om uw visumaanvraag in te dienen en later uw documenten weer op te halen, maar doen wij dit voor u. Dit scheelt u veel tijd.
Wij begrijpen dat u zich op voorhand zo goed mogelijk wilt voorbereiden op uw reis en uw visumaanvraag. Daarom hebben wij op onze website een aantal belangrijke zaken voor u op een rij gezet, zoals de benodigde documenten, de geldigheid van uw visum, maar ook welke vaccinaties u nodig heeft. De meest gestelde vragen over de kosten voor een visum voor Indonesië beantwoorden wij op deze pagina.
Wat kost een visum voor Indonesië?
De prijs van uw visum is afhankelijk van uw type visum. Onderstaand vindt u een overzicht van de prijzen voor de diverse visa:
- Toerisme visum single entry: € 89,95
- Zakelijk visum single entry: € 89,95
- Zakelijk visum multiple entry: € 160,50
Houdt u er rekening mee dat er mogelijk nog extra kosten bij komen voor het verzenden van uw documenten van en naar Rotterdam.
Ik wil met spoed een visum aanvragen. Wat zijn de kosten van een spoedaanvraag?
U kunt helaas op dit moment niet met spoed een visum voor Indonesië aanvragen. Houdt u dus rekening met de levertijd van uw visum.
Hoe kan ik betalen voor mijn visumaanvraag?
Bij het afronden van uw visumaanvraag wordt u gevraagd om uw betaling te voldoen. Bij de totaalprijs zijn alle consulaire kosten, servicekosten en eventuele optionele kosten voor verzending - zoals aangegeven in het aanvraagformulier - inbegrepen.
Tijdens het betaalproces kunt u kiezen uit de volgende veilige betaalopties: per overboeking, via iDeal of MisterCash. Kiest u voor een betaling per overboeking, houd er dan rekening mee dat dit enkele dagen in beslag kan nemen en wij uw aanvraag pas in behandeling zullen nemen wanneer de overboeking is voltooid.
Mijn visumaanvraag is afgewezen en ik ontvang dus geen visum. Krijg ik mijn geld terug?
Nadat uw aanvraag is ingediend zal de Indonesische ambassade uw aanvraag beoordelen. Bij deze beoordeling behoudt de Indonesische overheid zich altijd het recht om uw visumaanvraag af te wijzen. Mocht dit onverhoopt gebeuren, dan zorgen wij er vanzelfsprekend voor dat uw paspoort bij u terugkomt via de door u gekozen verzendmethode. In het geval van een afwijzing van uw aanvraag heeft u geen recht op restitutie, omdat de betaling en afhandeling van uw visumaanvraag losstaan van de beoordeling hiervan. Voor de beoordeling van uw visumaanvraag blijven wij afhankelijk van de overheid en kunnen hier geen invloed op uitoefenen.
Ik heb een visum, maar maak er toch geen gebruik van. Kan ik het geld voor mijn visum terugkrijgen?
Uw visum is een op maat gemaakt product. Het is persoonlijk voor u uitgegeven met uw persoonsgegevens en voor een bepaalde periode.
Het kan natuurlijk voorkomen dat u door (onvoorziene) omstandigheden geen gebruik kunt maken van uw visum binnen de geldigheidsduur van het visum. U heeft in dit geval geen recht op restitutie, omdat het een gepersonaliseerd product betreft. Wilt u op een later moment alsnog uw reis naar Indonesië maken? Dan dient u een nieuw visum aan te vragen.
Duidelijkheid en geen gedoe
Vraag direct uw visum aan en profiteer van onze service. Wij geven u duidelijke informatie, gaan voor u naar de ambassade om uw aanvraag in te dienen en uw visum en paspoort op te halen, en zorgen dat uw documenten ook weer bij u terugkomen. En heeft u toch nog vragen? Dan staan onze landenspecialisten voor u klaar om u te helpen.